tiistai 30. heinäkuuta 2013

Kuvaleikkiä osa 2

Sain ystävältäni Ute Liaalta hyvän vinkin kännykkäsovelluksesta, jolla voi ottaa vanhanaikaisen näköisiä kuvia. Piti tietenkin ladata kyseinen sovellus heti kännykkään, eikä siinä kaikki, pari muuta vielä lisäksi. Eniten tykästyin Pixlr-o-matic-nimiseen sovellukseen.
 
Leinikki eilen illalla kuvattuna;)

Päivän kuvien teemana on lyhdyt, eivät kukat. Alkaa olla se aika vuodesta, että iltaisin on jo hämärää/pimeää, joten lyhdyillä on kiva luoda tunnelmaa. Lyhtyjä polttelen vain ulkotiloissa, ja mies aina ihmettelee, kun käyn sytyttelemässä niitä iltaisin ja sammuttamassa nukkumaan mennessä..siis emme useinkaan oleskele samaan aikaan ulkona. Toki jos terassilla istuskelemme, niin lyhtyjä voi poltella silloinkin. Luon kai sitten tunnelmaa satunnaisille ohikulkijoille ja naapureille!;) Mun lyhtykauteni loppuu yleensä joulun jälkeen, kun luntakin on valaisemassa ympäristöä.
alkuperäinen kuva

Kuva käsittelyn jälkeen
Olen muutaman lyhdyn tänä kesänä(kin) kirpparilta ostanut mielessäni tuleva kesähuone. Sinne pitää saaada paljon lyhtyjä! Uusimmat ovat melko pieniä, mutta olen ehdoton siitä, että lyhdyn on oltava metallia, ihan paloturvallisuuden vuoksi.

Tässä sovelluksessa on ideana, että kuvasta voi muokata valaistusta, tehdä kehykset ja lisätä erilaisia efektejä kuvaan. Noista kolmesta on monta erilaista vaihtoehtoa eli samasta kuvasta voisi tehdä...öö..monen monta erilaista versiota.;)

Näitä kuvia katsellessa mulle tulee mieleen, että saattaapa olla, että jatkossa täällä blogissa näkyy päivityksissä juuri tällä sovelluksella käsiteltyjä kuvia.


Toinen asia, jota ei voi olla huomaamatta, on portaiden siivous, joka on mulla väistämättä erittäin pian edessä. 

Kesän suosikkiohjelma All sång på Skansen tulee muuten tänään. Ruotsalaiset osaa tehdä viihdettä ja Tukholmassa tuntuu aina olevan auringonpaiste! Stocholm i mitt hjärta...:)

Hejsan!
Taina

6 kommenttia:

  1. Kiitos, Taina, taas kuvankäsittelyvinkistä :)
    Kokeilin heti! Mustavalkosovelluskin on hauska versio tavallisesta kuvasta. Tällä on kyllä käyttöä.

    VastaaPoista
  2. Eipä kestä, Marjatta! Itsellekin tässä on avautumassa uusi maailma!:) Kiva juttu vielä, että löytyy jopa ilmaisia sovelluksia, kuten tämä.

    VastaaPoista
  3. Kiitos Ute Lias!:) Tuosta vaan huomaa, että pienellä fiksauksella ihan tavallisista kuvista saa paljon mielenkiintoisempia. Se Hipsmatic-sovellus(?) oli ihan erinäköinen mun puhelimessa..jos mä nyt mitään siitä ymmärsin.;) Tuntui hankalalta ottaa kuvia sen kautta. Tuossa ylläolevassa sovelluksessa mä napsin kuvia ihan normikameralla, ja poimin ne galleriasta muokattavaksi. Mä oon niin surkea näissä...Onneksi on noin hyvä opettaja mulla!:D

    VastaaPoista
  4. Aika uskomattomasti kuvat muuttuivat. Saat opettaa kuvankäsittelysovellutuksen mullekin. Jos haluat lisää lyhtyjä, älä lähde merta edemmäs kalaan, vaan poikkea Nastolan keskustassa sijaitsevaan sisustusliike Uniikkiin. Sillä on hyvät kotisivut. Kotisivuilla on kuva niistä tikkaista, joista puhuin. Niitä on vielä siellä kahdet, ajattelin huomenna käydä ostamassa toiset, hinta 56 e. Lisäksi siellä on ihanan persoonallisia Kaffen romanttisia vaatteita.T. Maiju

    VastaaPoista
  5. Täytyypä käydä kurkkaamassa niitä kotisivuja! Olen tosin ostellut lyhtyjä vain, kun ne ovat olleet todella halpoja kirppiksellä ja tyylin on silti pitänyt olla kohdillaan. neljästä lyhdystä olen maksanut yhteensä 11 euroa. Niin halvalla ei taida irrota edes alesta.:) Mutta tämä halpuus-periaate koskee tietenkin vain lyhtyjä.;)

    VastaaPoista